    From: Zuzia <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Date: Wed, 15 Jul 2009 21:31:45 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ono nie jest nieodpłatne.
    > To jest zapłata za *przyszłe* świadczenia.
    > I link z postu Zuzi czytałem, ale mi się widzi, że podatnicy nie
    > bronili przed sądem właściwego problemu - mianowicie *terminu*.
    > Fakt otrzymania zapłaty nie podlega dyskusji.
    > Ale teraz trzeba się zdecydować:
    > - mamy zapłatę *za przyszłe świadczenia*, więc będzie ona oVATowana
    > - mamy "wartość majątkową" (taką jak weksel, traktowany luzem),
    > więc jako "wartość pieniężna" nie podlega pod VAT...
    >
    > I tu widzę, że wszyscy się plączą :(

    > Zaraz, czy ja się pogubiłem i mowa o bonach otrzymywanych np.
> [...]

    Napisałam do PayBACK prośbę o przesłanie mi jakiegoś dokumentu
    potwierdzającego otrzymanie bonu, odpowiedź brzmi:

    "Bon został zrealizowany i zasilił konto Allegro nazwa_mojego_konta. Na
    rachunku Allegro bon jest opisany jako Promocja i zostanie rozliczony
    jako opłacona prowizja na FV jaką może Pani otrzymac od Allegro.
    Niestety Program PayBACK nie wystawia FV na nagrody, ponieważ nie jest
    to sprzedaż."

    Czy powyższe wyjaśnia chociaż coś w rozumowaniu Gotfryda?

    Napiszcie mi proszę jak byście to wszystko rozliczyli, gdyby dotyczyło
    Was. Czy tak, jak napisałam w poście z 11.07.2009 o godzinie 13:35 czy
    coś byście zmienili? Jutro przejdę się do skarbówki, ale jakoś nie chce
    mi się wierzyć, że tam mnie ktoś zrozumie jak zacznę sypać terminami
    PayBACK i Allegro.

    Do tego jeszcze mnie oświeciło, że faktury w rejestrze VAT muszę
    ewidencjonować w momencie ich otrzymania a nie z datą wystawienia, także
    to kolejna komplikacja, o której wcześniej nie wiedziałam.

    Zuzia