  • Data: 2005-01-12 15:43:50
    Temat: Re: Faktura w PDF
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moment.
    > Objaśnij ścieżkę w myśl której prowadzenie KPiR podlega pod
    > przepisy UoR. Ja nie mam zamiaru podważać faktu iż obowiązuje
    > CAŁE prawo, ale tak samo jak statystycznego szewca nie obowiązuje
    > PoRD (KD) - dopóki na drogę nie wychodzi oczywiście :) - tak
    > samo musialaby istnieć "ścieżka podlegania" zaczynająca się
    > od Konstytucji.
    > Ja nie widzę...

    na życzenie wklejam cały wątek:

    [> > + Zakładając, że jednak nie jest to PKPiR (co czyniłoby dalsze
    [rozważania
    [> > + bezprzedmiotowym)
    [>
    [> W którą stronę "bezprzedmiotowym" i dlaczego ??
    [
    [Ponieważ art.20 ust.2 pkt.2 UoR wymienia wyraźnie jako "dowód źródłowy"
    [niepodlegający konieczności wydrukowania o ile zapisany na nośniku danych
    ["dokument zewnętrzny własny - wydany w orginale kontrahentom" (czytaj:
    [faktura,wz,nota itp.) a w dalszej części tegoż artykułu znosi obowiązek
    [podpisu lub nanoszenia innych danych o ile stosowany system zapewnia.....

    a więc zakładając że nie jest to KPiR

    > Ja stawiam sprawę inaczej:
    > pokaż mi PRZEPIS stanowiący że forma "papierowa" to jest "właściwa" forma
    > wystawienia faktury...
    [ciach]
    > Wniosek (IMO): każda forma zapewniająca "utrwalenie" jest dobra.
    > Chyba że przepis szczególny reguluje inaczej...

    Kuuuuurde!
    Faktycznie możesz mieć rację. Ostatecznie każde w pełni logiczne zdanie może
    być jednocześnie fałszywe o ile oparte jest na fałszywym założeniu. W tym
    wypadku fałszywym założeniem jest papierowa forma faktury.
    Analizując sytuację z prawnego punktu widzenia faktura nie jest rzeczą lecz
    pojęciem abstrakcyjnym niezależnym od formy. Nigdzie też nie jest napisane
    że ma być na papierze i jaką techniką wykonana - przepisy mówią tylko o
    formie trwałej, nienaruszalnej i czytelnej.
    Przypomina mi to jeden z moich procesów, gdzie udowadniałem urzędowi, że
    egzemplarz umowy sporządzony przez kalkę nadal z punktu widzenia kc jest
    orginałem chociaż jest "kopią". Ot błędne założenie choć wrosłe w tradycję.

    Muszę sobie powyższe wnioski przemyśleć w spokoju, bo ważne są skutki
    takiego rozumowania.