  • Data: 2005-11-22 21:04:03
    Temat: Re: Faktura - oryginał/kopia
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paszczak napisał(a):

    > Kiedyś gdzieś była mowa o tym, że na fakturze oryginalnej ma się znaleźć
    > wyraz 'oryginał', a na kopii - 'kopia'. Albo mnie coś zaćmiło, albo nie
    > mogę tego znaleźć. Jest co najwyżej mowa o tym, że np. "oryginał faktury
    > jest wydawany nabywcy; jedną z kopii faktury podatnik pozostawia w swojej
    > dokumentacji". Ale nic o tym, jak odróżnić kopię od oryginału.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.05.2005 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    "§ 21. 1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.
    2. Oryginał faktury i faktury korygującej powinien zawierać wyraz
    "ORYGINAŁ", a kopia faktury i faktury korygującej - wyraz "KOPIA". "

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~