eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura + oczekiwanie + podpis › Re: Faktura + oczekiwanie + podpis
  • Data: 2004-07-27 14:14:25
    Temat: Re: Faktura + oczekiwanie + podpis
    Od: "Wojciech Ratymirski" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "328.28.00" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    news:4105ba38$1@news.home.net.pl...

    > Zatem tak jak mowisz: fv poszla z moim podpisem, niebylo
    oswiadczenia
    > ze strony klienta na wystawianie fv bez podpisu, klient nieodeslal
    fv
    > z jego podpisem, kasy brak, fv brak, itd itd.
    >
    > A korekte to mozna zrobic, z powiedzmy powodu - zle wykonanej
    uslugi,
    > nienalezycie spelniajacej normy. Dlatego tez teraz Klientowi
    wystawiamy
    > fv na 1,- netto - bo np byla nasza wina niedopelnianie swiadczonej
    > uslugi.
    >
    > I tym sposobem wychodzimy z problemu. :)


    Skoro wykonano usługe (czy dostarczono towar) to jakim cudem możliwe
    jest skorygowanie faktury na '0'??

    Fakt braku upowaznienia do wystawiania faktur bez podpisu nie ma
    znaczenia po 1 maja (wobec braku wymogu podpisywania faktur).

    To, że klient nie zapłacił, nie oznacza, że nie "wrzucił" sobie w
    koszty wartości z faktury i nie odliczył z niej VAT-u. W przypadku
    kontroli US u tego nieuczciwego kontrahenta, mogą przyjść na kontrole
    krzyzową. I wtedy będziesz sie tłumaczył dlaczego nie wykazałeś
    przychodu itp skoro kontrahent ma fakture z Twoim podpisem.

    Pomysł ze źle wykonana usługą jest IMHO zły. Co prawda potwierdzenie
    otrzymania przez nabywcę korekty możesz jakos uzyskać (powinien
    wytarczyc list polecony choćby ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
    choć najlepiej aby był po prostu podpis nabywcy na korekcie bo co
    jeśli w razie kontroli stwierdzi, ze w kopercie było cos innego??) to
    przecież u podstaw problemu leży to, ze wykonałeś jakąś usługę (czy
    dostarczyłeś towar). A w razie korekty pozbawiasz sie możliwości
    dochodzenia należności za wykonane zobowiązanie. Czyli i tak w plecy.
    A złodziej sie cieszy bo nie dość że uzyskał świadczenie to jeszcze
    nie musi płacić. A może nawet nie uwzględnić korekty. I jak kontrola
    krzyzowa przyjdzie powiedzmy za 3 lata to on powie, ze przecież usługa
    była "prima sort" i ty cos kantujesz. Wtedy US przywali Ci karę,
    odsetki itp. Bo raczej wątpię, zeby uwierzyli, że sam, bez reklamacji,
    z uczciwego serca stwierdziłeś wadę usługi i uznałeś, że była nic nie
    warta. A należność będzie juz przedawniona.

    No chyba że sie mylę gdzieś albo zbyt czarno to widzę.

    --
    pozdrawiam i zyczę powodzenia
    Wojciech Ratymirski


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1