  • Data: 2004-07-28 21:07:55
    Temat: Re: Faktura + oczekiwanie + podpis
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jul 2004, 328.28.00 wrote:

    > + Użytkownik SP9LWH napisał:
    [...]
    > + Niestety polska ustawa o VAT uniezależnia obowiązek
    > + odprowadzenia VAT od faktyczengo otrzymania należności.
    [...]
    > + A korekte to mozna zrobic, z powiedzmy powodu - zle wykonanej uslugi,
    > + nienalezycie spelniajacej normy. Dlatego tez teraz Klientowi wystawiamy
    > + fv na 1,- netto - bo np byla nasza wina niedopelnianie swiadczonej
    > + uslugi.
    > +
    > + I tym sposobem wychodzimy z problemu. :)

    ...tym sposobem... prawnik kontrahenta przy walce nad umową w kwestii
    "no to potrącenie a nie kara umowna" zapowiedział mi, że daremne
    żale i próżny trud :> - US "w razie gdyby" będzie uważał że to była
    kara umowna potrącona z wynagrodzenia :] (art. 23: "nie stanowią
    KUP..." i gdzieś dalej: "kary umowne" !

    I tym sposobem możemy wpakować się ta:
    - było:
    1000 zł przychodu, 220 zł VAT.
    - po stwierdzeniu niepłacenia kontrahenta:
    1220 zł straty; razem z poprzednim strata 220 zł (wpłacona fizycznie
    do US), brak przychodu 1000 zł
    - po zastosowaniu twojej koncepcji, w razie przegrania sprawy z USem:
    uznanie z powrotem 1000 zł przychodu i 220 zł VAT do zapłacenia
    *wraz z odsetkami*

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)