    From: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura korygujaca a usluga
    Date: Thu, 9 Nov 2006 10:26:16 +0100

    > Nie przewidziano korygowania f-r za usługi...

    Hmm. To chyba nie do końca prawdziwe stwierdzenie.

    Mi zdarzalo sie chyba ze dwa razy korygować faktury za usługe
    budowlano-montażową. Usługa wykonana, odebrana, zapłacona. Mija pewien
    okres, klient zgłasza reklamację dotyczącą wady zamontowanego materiału.
    Zgłoszenie jest uzasadnione, uznaję reklamację. Wada nie wpływa na
    użyteczność zamontowanych materiałów, ale zamontowany materiał nie jest taki
    jaki powinien być. Ustalamy, że albo wymienię reklamowany materiał na wolny
    od wad lub obniżę cenę usługi. Mi bardziej opłaca sie obniżenie ceny usługi.
    Zatem obniżam cenę wykonanej usługi i wystawiam korektę faktury. powód
    korekty: uznanie reklamacji.

    Czy Twoim zdnianiem nie miałem prawa w takiej sytuacji wystawić korekty
    faktury?

    pozdrawiam, Jacek
    --
    www.goldap.info