  • Data: 2008-01-05 21:52:41
    Temat: Re: Faktura VAT marża - heelp!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Jan 2008, Piotrek wrote:

    > Kurcze!
    >
    > Google wzięło sobie wolne, hotline w ifirma już nie działa, ustawa i
    > rozporządzenie przeczytane i zero pomysłu.
    >
    > W jaki sposób księguję FV marża?
    >
    > Tak jak rachunek?
    > Tak jak normalną FV? Ale co wtedy ze stawką VAT.

    Mogę rzucić przynętą? ;)
    A jak zaksięgujesz taką fakturę (upraszczam, żeby mi się
    kolumny nie rozjechały, to jest fixed font):
    1. Sprzedaż X 100 zł stawka 7% 107 zł
    2. Sprzedaż Z 100 zł stawka zw 100 zł
    3. Sprzedaż Y 100 zł stawka 22% 122 zł

    RAZEM: 300 zł netto, 29 zł VAT
    Hint: "średnia stawka VAT" jest taka dość średnio spotykana,
    prawda? :)

    > Faktura jest za zakup rzeczy używanych.
    Ale IMO, AFAIK itd. nie jest na czynność opodatkowaną
    *jedną* stawką VAT, prawda?
    Osobno towar, osobno marża...

    > Może ktoś mnie naprowadzi na właściwą ścieżkę

    Dla porządku: na FVM to się nie znam, bo nie stosują, to wyżej jest
    "z głowy czyli z niczego"!

    pzdr, Gotfryd