  • Data: 2002-10-11 08:30:57
    Temat: Re: Faktura VAT jak to zrobić?
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał

    > Nie, to jest *bardzo szczególny* przypadek, kiedy *zezwala się*
    > na liczenie w technologii "do góry nogami", tj. wtedy jeśli
    > z przyczyn (patrz ustawa, nie chce mi się :] sprawdzać)
    > dopuszcza traktowanie jako 'wartości bazowej' kwoty
    > brutto. To jest WYJĄTEK, i wtedy kwota 100 jest kwotą
    > *brutto*.

    Witam,
    Nie taki znów "bardzo szczególny przypadek" i wyjątek, skoro może się do
    niego zastosować każdy, kto rozlicza się z odbiorcami wg cen brutto, a więc
    właściciele sklepów, zakładów usługowych dla ludności itp.
    Co więcej - jest to wskazane i wygodne, gdy kwota na fakturze powinna się
    zgodzić z tą z paragonu, co na fakturze liczonej od netto różnie wychodzi.

    Pozdrawiam
    AJT