  • Data: 2007-01-20 08:26:18
    Temat: Re: FVAT za Energię w KUP, a VAT ?
    Od: "Hanss" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hanss napisał(a):
    > -=DG+Ryczałt+VAT=-
    >
    > Ostatnio usłyszałem opinię że można ująć faktury VAT za
    > w/w
    > usługi, wystawione na mieszkanie prywatne gdzie zlokalizowana jest
    > siedziba firmy, w KUP dla KPiR, w kwocie brutto. VAT'u nie można
    > odliczać ponieważ faktura jest na osobę fizyczną nie prowadzącą
    > DG (właściciel mieszkania, moja żona). Ja rozliczam się na zasadzie
    > Ryczałtu+VAT, czyli z tego wynika że FVAT np. za energię itp mogę
    > od razu wrzucać do kosza?
    >
    > Z pozdrowieniami, Hanss

    Nie mogę znaleźć nigdzie informacji na ten temat :-(
    Dokonałem w zeszłym roku odliczenia VAT (oczywiście części) za
    energię i gaz ( FVAT wystawione na żonę, zaksięgowane jako DW).
    Wiem że na ryczałcie nie ma kosztów, ale czy VAT miałem prawo
    odliczyć czy też prawdą jest to co podałem powyżej ?

    Proszę o pomoc, bo mam nową FVAT do zaksięgowania i nie wiem czy
    mogę?

    Hanss