  • Data: 2010-04-23 08:06:21
    Temat: Re: FVAT korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Apr 2010, Adam wrote:

    > Błędnie wpisałem swój NIP na fakturze - wystawiam fakturę korygującą która
    > poprawia _tylko_ nip.
    >
    > Czy przy wystawianiu faktury korygującej musze zawrzeć w niej informację
    > o sprzedanych towarach/usługach/cenach jeśli nic w ich temacie się nie
    > zmieniło?
    > Rozporządzenie mówi:
    >
    > 3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek [...]

    Nie tylko o kwotach jest mowa.
    Powiedziano również o informacjach "nagłówkowych" - aby dało
    się określić której faktury dotyczy korekta.
    IMVHO, podawanie informacji dotyczącej treści "z tabelki"
    może mieć sens jedynie w przypadku pomyłki o której z rzadka
    bywa na grupie, a którą też już kiedyś zaliczyłem - błędnego
    numeru faktury :P (o ile w tym samym dniu wystawiono również
    inną fakturę, to nie ma jednoznacznego "punktu oparcia").

    > Czy muszę taką fakturę wpisywać do KPiR albo ewidencji VAT?

    Po co?
    Dopiąć kopię do kopii pierwotnej i tyle.

    pzdr, Gotfryd