    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: F-VAT data wystawienia wcześniejszaniż data sprzedaży
    Date: Tue, 4 Aug 2009 22:29:17 +0200

    On Tue, 4 Aug 2009, jurek wrote:

    > Umawiam się z kupującym:
    > - wystawiam fakturę z datą 31.07.09
    > - dnia 02.08.09 wystawiam aukcję w serwisie internetowym i tego samego dnia on
    > dokonuje zakupu

    To nie jest aukcja, tylko "ustawka", czyli czynność pozorna :P
    Aukcja *nie może* zawierać pewności, że "umawiający się" wygra.

    Przeprowadzenie takiej procedury w przypadku "aukcji prywatnej" jest
    możliwe (i nie pisać mi tu, że w allegro skasowali - bo wiem, idzie
    o zasadę!), tyle, że *tak* zawarta umowa nie jest aukcją, lecz
    sprzedażą z udziałem pośrednika (podobnie jak fakt zawarcia umowy
    sprzedaży u komisanta nie czyni z umowy sprzedaży umowy komisu);
    to samo dotyczyć będzie "kup teraz" z "ustawionym" momentem
    sprzedaży (kupujący wie, kiedy kliknąć, czego inni wiedzieć
    nie mogą).

    Tak się zastanawiam, czy komplikując życie miałeś zamiar uzyskać
    "wycenę rynkową", ale jakby ktoś kiedyś mnie przymusił do
    bycia kontrolerem US, to podważenie wyceny towaru kupionego
    w 15 sekund po wystawieniu byłoby wysoce prawdopodobne ;)

    A ad rem już napisał Tristan - f-ra dokumentuje *zdarzenie*
    (wykonanie umowy) a nie umowę (zamiar)!

    pzdr, Gotfryd