  • Data: 2007-02-01 23:21:25
    Temat: Re: Ewidencja sprzedaży VAT - pytanie
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jaro" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eprgvn$re0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > cześć, jak powinno się ewidencjonować w ewidencji sprzedaży vat dobowe
    > raporty fiskalne i faktury wystawiane poza kasą? Mam np. sprzedaż
    > dobową na kasie za 1000 brutto a w tym 500 to faktury. Żeby to za
    > ewidencjonować nie mogę wprowadzić do ewidencji raportu i faktur bo
    > wyjdzie że sprzedałem towaru za 1500 zł. A więc jak to zrobić?
    > sporządzić jakieś zestawienie i w nim skorygować wartości na raporcie?

    Korzystasz z www.ifirma.pl? ;-) Bo tam taki problem występuje... w
    każdym razie napiszę ci tu, jaką dostałem odpowiedź, a ciebei
    interesowac omże punkt pierwszy - czyli po prostu nie księgujesz faktur.
    Do kopii przypinasz paragon i w razie kontroli wszystko jest jasne.:

    "Witam
    Jeżeli okaże się, że klient poprosi o fakturę do paragonu może Pan
    prawidłowo rozliczyć to na dwa sposoby :
    1 - Wystawić fakturę poza serwisem ifirma. Wtedy nie księguje Pan tej
    faktury wcale, tylko sam wydruk dobowy z kasy fiskalnej a do kopii
    faktury podpina paragon i dołącza do innych dokumentów.

    2- Wystawia Pan fakturę w ifirma, podpina Pan paragon do kopii a
    księguje wydruk dobowy z kasy fiskalnej pomniejszony o wartości z
    wystawionej faktury. Dobrze będzie sporządzić wyjaśnienie dlaczego kwoty
    z wydruku nie pokrywają się z wpisem do ifirma. Urząd Skarbowy ma prawo
    kontrolować dokumenty do 5 lat wstecz i np za 2 lata nie będzie Pan
    pamietał dlaczego te kwoty się różnią."

    Ponadto jesli chodzi o funkcjonalność tegoż serwisu, dostałem odpowiedź:

    "Od 2007 na formularzach faktur bedzie mozna wybrac opcje bez
    ksiegowania fakitry w ksiegach."

    Niemniej jednak jeszcze takiej opcji nie ma....

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl