  • Data: 2009-07-10 17:46:29
    Temat: Re: Etat i otwarcie dodatkowej działalności
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-07-2009 o 16:14:31 Patryk Włos <p...@i...peel> napisał(a):

    > Podstawy prawnej nie ma. A nieuczciwość polega na tym, że podwładny z
    > premedytacją pozwala na to, aby firma w niego inwestowała, doskonale
    > zdając sobie sprawę, że to się firmie nie zwróci.

    To jest naiwne założenie. "Firma" (w cudzysłowiu, bo firmy tak naprawdę nie istnieją,
    istnieją tylko ludzie połączeniu umowami) przecież kalkuluje ryzyko. Jeśli inwestuje
    w pracownika który ma trzymiesięczny okres wypowiedzenia, to albo stwierdza
    że szkolenie zwróci się po miesiącu czy dwóch miesiącach i wszytsko gra,
    albo daje do podpisania lojalkę na pół roku czy rok. I to się dzieje wg moich
    obserwacji od powiatowych knajp i kursów na barmana do korporacji i menedzerów
    najwyższego szczebla.

    Z innej strony - jaka jest różnica między wypowiedzeniem umowy o pracę pod wpływem
    nagłego impulsu, of omawianej sytuacji. Czy każdy powinien mieć skrupuły
    "bo przecież inwestują we mnie", czy też skoro mamy 3 miesiące wypowiedzenia,
    to oznacza że druga strona nie postadała zmysłów i planuje również działania
    pod taki wariant?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek