    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Emeryt prowadzący DG - a zwolnienie ze zdrowotnego
    Date: Wed, 14 Sep 2011 12:29:36 +0200

    Tue, 13 Sep 2011 21:20:16 +0200, w <Pine.WNT.4.64.1109132116410.1124@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Możecie rzucić numerem artykułu i nazwą aktu, a tak zupełnie najlepiej
    > gotowym linkiem do HTMLa z treścią aktu, np. na gofin?
    > Tak, leń jestem, i do tego PDFa nie lubię, ale dla zasady rzuciłbym
    > okiem jakby mi podali pod nos, dla własnej ciekawości ;)

    Możemy, możemy. :)
    Ale aktu prawnego nie szukałem, więc wklejam:
    "Przepisy przewidują zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne,
    ale tylko wówczas, gdy świadczenie emerytalne nie przekroczy miesięcznie kwoty
    minimalnego wynagrodzenia za pracę i ***dodatkowe przychody uzyskiwane z tytułu
    prowadzenia działalności pozarolniczej nie przekroczą miesięcznie 50 proc.
    kwoty najniższej emerytury***.

    Również w sytuacji, gdy przedsiębiorca opłaca podatek dochodowy z tytułu
    działalności w formie karty podatkowej, a emerytura nie przekracza miesięcznie
    kwoty minimalnego wynagrodzenia, jest zwolniony z obowiązku opłacania składek
    na ubezpieczenia zdrowotne. "

    http://www.spoleczne.ubezpieczenie.com.pl/czy_emeryt
    _prowadzacy_dzialalnosc_gospodarcza_na_zasadach_ogol
    nych_moze_nie_placic_skladek_na_ubezpieczenie_zdrowo
    tne/156,6864.html

    ZWOLNIENIE ZE SKŁADEK ZDROWOTNYCH

    Składek na to ubezpieczenie nie opłacają emeryci, jeżeli ich świadczenie
    emerytalne nie przekracza kwoty minimalnego wynagrodzenia (aktualnie wynosi ono
    1276 zł) i spełniają jeden z poniższych warunków:

    - z działalności uzyskują przychody nieprzekraczające kwoty 50 proc. kwoty
    najniższej emerytury (337,55 zł - 50 proc. z 675,10 zł) lub

    - opłacają podatek w formie karty podatkowej.

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/118231,emeryt_
    prowadzacy_firme_wiekszosc_skladek_oplaca_dobrowolni
    e.html

    Jak widać jest.