  • Data: 2008-02-04 11:00:10
    Temat: Re: Eksport usług do USA, Western Union, różnice kursowe
    Od: Adam <a...@i...sp.am.net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    > Pytanie - czy czasem przychód nie powstał wcześniej - zgodnie z updof
    > w DG przychód masz wtedy, kiedy nabywasz prawo do wynagrodzenia.

    Zasadniczo ciężko udowodnić, kiedy prawo do wynagrodzenia nabyłem,
    zgodnie z ustną umową mogło to być w dzień wypłaty :) Choć, klient
    wpłacił (ze względu na różnicę czasu) kasę dzień wcześniej, tak abym
    mógł rano odebrać.
    Gdybym określił w umowie, że umawiamy się na przelew środków na 31.01
    i wtedy bym odebrał przelew Western Union (nie istotne, że byłby wysłany
    dzień wcześniej) to chyba by było ok i obyło się bez różnic kursowych?

    Pytanie w sumie zasadne jest w przyszłości, ponieważ współpraca szykuje
    się długoterminowa i chciałbym aby papiery były w porządku.

    > Tylko i wyłącznie wygoda.
    Ok rozumiem. Choć dla kilku faktur w roku to chyba nie ma sensu
    wprowadzać oddzielną numerację.