  • Data: 2003-12-20 09:45:13
    Temat: Re: EŚT - kryterium czasowe czy kwotowe, a może oba?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Dec 2003, Samotnik wrote:

    >+ In article <bs02pm$qdh$1@news.onet.pl>, Ryszard G wrote:
    [...]
    >+ No tak, fakt. :) Ale w każdym razie dotyczy to tylko kryterium czasowego,
    >+ bo tam jest mowa o składnikach majątku o wartości początkowej
    >+ przekraczającej 3500 zł, których ze względu na czas używania nie zaliczono
    >+ wcześniej do ŚT. Natomiast mnie chodzi o przypadek, że nabywasz rzecz o
    >+ niższej wartości, której nie oceniasz na rok lub użytkowania, więc nie
    >+ robisz z niej ŚT.

    Błąd: zaliczasz do specjalnie księgowanych ŚT ;)
    Skoro nie wpisałeś do EŚT (więc NIE CHCESZ uznać za ewidencjonowane
    ŚT) to zalicza ci się do specjalnej kategorii księgowej nazywanej
    "wyposażeniem". To jest nadal ŚT, tylko inaczej księgowany :)

    >+ Zacytowany przepis nie wymaga, aby po roku użytkowania
    >+ takiej rzeczy przekwalifikować ją na ŚT, bo za mało kosztuje.
    >+ Co wtedy? :)

    IMO ewidentnie jak wyżej. Skoro NIE CHCIAŁEŚ uznać za ŚT w EŚT
    to jest wyposażeniem, które na mocy odrębnych przepisów szczegółowych
    musi (>1500 zł) lub może (<1500 zł) być wpisane do odrębnej
    ewidencji. "Odrębny przepis" to oczywiście rozp. ds. KPiR... !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)