  • Data: 2002-04-02 16:06:50
    Temat: Re: EKSPORT
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Silnik został
    > przewieziony do Polski (odprawa celna) i naprawiony przez tę firmę
    ze
    > Śląska.

    Przez kogo był sprowadzony i jaka była procedura?

    Do naprawy silnika, były sprowadzane części. Po zakończeniu prac,
    > firma wystawiła mi fakturę, a ja następnie wystawiłam do
    Łotwy.Chodzi mi o
    > stawkę vat na fakturach - firma śląskia dla mnie wystawiła fakturę
    z 22%
    > vat za wszystkie prace związane z naprawą tego silnika. Wydaje mi
    się
    > jednak, ze powinni wystawić z 0%,

    Niekoniecznie. Mogliby, ale za dużo to wymaga "potu" od nich :-)))

    czy odliczać vat? Bo jeżeli
    > traktować to jak eksport towaru,

    To zależy jak wwiozłaś/chcesz wywozić - (jaka była/będzie procedura -
    pole 37 z SAD)

    to nie powinnam odliczać vat od tych
    > faktur...Z kolei jak nie odliczę vatu i dam w koszty brutto, to czy
    będzie
    > to poprawne z punktu widzenia pod.od osób prawnych?

    Nie możesz dać brutto, bo ten VAT nie jest kosztem.
    Jest "odliczalny". Możesz co najwyżej "zrezygnować" z odliczenia.

    > No i trzecie pytanie, czy ja mogę wystawić faktury do Łotwy z
    "zerową"
    > stawką vat?.

    Albo to był eksport towaru (trochę niezgodnie z rzeczywistością, choć
    dla podatnika
    prościej ) albo eksport usługi (uszlachetnianie). W tym drugim wypadku
    uważaj na wpis do rej VAT - powstanie obowiązku podatkowego z momencie
    zapłaty.

    > Proszę o pomoc, jak poprawnie wprowadzić fry zakupu oraz jak
    wystawić fry do
    > Łotwy . Pozrawiam MAgda

    Musisz podać jakie były wcześniejsze dokumenty. Jeśli sprowadziłaś
    silnik jako normalny import,
    to sprzedasz go też "normalnie". Jeśli przyszło na uszlachetnianie, to
    tak też wyprowadzisz.
    Różnica będzie w terminach rozliczeń w VAT.

    CEZ