  • Data: 2007-03-06 10:33:15
    Temat: Re: Dzierżawa - rachunki kwartalne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Mar 2007, Jacek wrote:

    > DG - VAT-owiec
    > właściciel garażu z magazynkiem nie prowadzi wogóle DG jest emerytem.

    To nieważne. Najem podlega pod VAT, najem na cele niemieszkalne
    nie jest zwolniony z VAT - wynajmujący może skorzystać ze
    zwolnienia podmiotowego, ale fakt że nie prowadzi DG o niczym
    nie przesądza.
    Może ostrzeż go, że jako podlegający pod VAT musi co najmniej
    prowadzić ewidencję uproszczoną sprzedaży VAT, bo może się
    zdziwić :>

    > To jak z tym zaliczeniem w koszty już w pierwszym miesiącu (łopatologicznie
    > proszę).

    Nie mam jasności :) dlatego postawiłem tezę ktorą trzeba by
    obalić: że "zapłata z góry" jest zaliczką, zaś zaliczki nie
    stanowią kosztu.
    Fakt pobrania zaliczki "z mocy umowy" IMO nic nie zmienia - nie
    ma zakazu, żeby płacenie zaliczek wynikało z umowy.

    > Czynsz kwartalny wyniesie 450 zł więc nie są to jakieś duże sprawy

    Więc emerytowi opłaci się (niemal na pewno) skorzystać ze zwolnienia
    i nie użerać z deklaracjami, tu mamy jasność.

    > ale wolę mieć w porządku i jak trzeba to mogę w koszty zaliczać też w
    > ostatnim miesiącu (ale łatwiej jest od razu, jak się dostaje rachunek).

    Wiem, poczekam aż mnie skrytykują :)

    pzdr, Gotfryd