    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzielenie sie pieniedzmi z osoba bliska
    Date: Fri, 13 May 2005 19:31:45 -0500

    Arek wrote:
    > Czy z punktu widzenia prawa wzajemne przelewanie sobie pieniedzy przez
    > narzeczonych powinno byc opodatkowane?
    wszystko zależy od kontekstu dlaczego przelewają.
    z punktu widzenia prawa jest to darowizna do kwoty 4902 zł (suma z
    ostatnich 5 lat) zwolniona z podatku.
    Potem formalnie należałoby zapłacić podatek.

    > Czy jezeli narzeczony wynajmuje na siebie mieszkanie, to narzeczona moze u
    > niego zamieszkac? Wiem, ze wszyscy tak robia, ale co na to prawo?
    jeżeli narzeczony wynajmuje mieszkanie od kogoś i mieszka tam
    dziewczyna, to jest to sprawa pomiędzy dziewczyną a właścicielem
    mieszkania, a nie chłopakiem.
    Prawo na to nic.

    > Czy
    > narzeczona moze wowczas zlozyc NIP-3 w nowym miejscu zamieszkania i
    > przepisac sie do nowego US, zeby nie musiala jezdzic w 2 koniec polski?

    Skoro mieszka to powinna być zameldowana, przynajmniej tymczasowo.
    Wówczas ma prawo złożyć NIP-3 do nowego US.

    A drugie moje pytanie brzmi, po co jeździć do US, bo ja jeszcze nie
    miałem takiej potrzeby.
    Od tego wymyślili pocztę.

    Czy
    > US nie zapyta sie jej, jakie ma prawa do lokalu, a jak powie, ze mieszka u
    > narzeczonego, to czy US nie podciagnie tego pod nieopodatkowane uzyczenie
    > lokalu?

    US jej się nie zapyta, bo co go to obchodzi.
    US jego się nie zapyta, bo nie on jest właścicielem mieszkania
    US się może właściciela mieszkania zapytać (jak się dowie), czy od
    wynajmu mieszkania płaci podatki.

    > Wiem, ze to glupie, dlatego ciekawi mnie, czy sa jakies przepisy odnoszace
    > sie od osob pozostajacych w scislym zwiazku emocjonalnym, choc nie bedacych
    > malzenstwem

    he he, zapytaj o to gejów, oni powinni wiedzieć najlepiej.
    Z punktu widzenia prawa są osobami obcymi.