  • Data: 2004-07-02 20:30:57
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Jun 2004, ktp wrote:
    [...]
    >+ po drugie - też b.istotne - że _zrzekasz_się_ pozostałych form opodatkownia
    >+ p. dochodowym
    >+
    >+ USy robiły już takie numery, że jak człowiek wybrał jakąś formę
    >+ opodatkowania przychodu/dochodu,
    >+ a nie zrzekł się innych form (w tym uważanych przez prawo za "domyślne"), to
    >+ kazały płacić
    >+ jednocześnie podatek ryczałtowy i wg skali....

    Hm... nie chce mi się sprawdzać jak było, ale IMHO w aktualnym stanie
    prawnym to co piszesz jest niemożebne. Nie ma możliwości "zrzeczenia
    się opodatkowania wg skali", warunkiem nieopodatkowania przychodu
    wg skali jest właśnie "pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie
    form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku
    dochodowym". Art.9a.1 ustawy oPDOF.
    Rzecz jasna o ile nie zmienili w czasie jak nie czuwałem ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd