  • Data: 2015-07-11 09:08:18
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.07.2015 o 01:51, Liwiusz pisze:
    > Ponieważ nie może istnieć taki podmiot jak "Rada Rodziców".

    W jakich przepisach jest zakaz?

    Bo ja znajduję wręcz takie, które nakazują jej powstanie:

    https://www.librus.pl/doradca-dyrektora/informacje-p
    rawne/organizacja-pracy-szkoly/zasady-funkcjonowania
    -rady-rodzicow-wszkole/

    <------->
    Zgodnie z art. 53 Ustawy o systemie oświaty Rada Rodziców ma być
    reprezentatywna i w jej skład muszą wchodzić przedstawiciele wszystkich
    oddziałów.

    Ustawa o systemie oświaty nie określa wewnętrznej struktury Rady
    Rodziców. Wydaje się, iż Rada Rodziców powinna mieć co najmniej
    przewodniczącego i jego zastępcę, skarbnika, sekretarza odpowiedzialnego
    m.in. za protokołowanie obrad Rady. Osoby sprawujące powyższe funkcje
    stanowią prezydium Rady Rodziców. Warto również ustanowić komórkę
    kontrolną, czyli komisję rewizyjną. Praca Rady Rodziców musi być
    unormowana przez regulamin, który powinien być uchwalony na podstawie
    art. 53 ust. 4 Ustawy o systemie oświaty.

    Fundusze Rady Rodziców

    W celu wspierania działalności statutowej danej placówki Rada Rodziców
    może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek Rodziców oraz innych
    źródeł. Zasady wydatkowania tych funduszy określa regulamin Rady
    Rodziców. W praktyce Rada Rodziców dysponuje głównie (lub wyłącznie)
    środkami finansowymi zebranymi od Rodziców.

    Środki zebrane przez Radę Rodziców mogą być wydatkowane jedynie na
    wspieranie statutowej działalności szkoły. Najważniejszą decyzją Rady
    Rodziców jest wybranie tego obszaru pracy szkoły, którą Rada chce
    wspierać finansowo. Rolą Dyrektora, Rady Pedagogicznej czy Rady szkoły
    jest jedynie wnioskowanie do Rady Rodziców o zasilenie wskazanego celu
    środkami finansowymi pochodzącymi z jej funduszu.
    <------->

    > Nie może mieć.
    >
    > Jako sprzedawca masz wystawić fakturę kupującemu. Tutaj widzisz, że ktoś
    > się domaga faktury na układ liter, który w polskim prawie nie może być
    > kupującym.

    > Nie ma problemu w połowicznej sprzedaży, na fakturze nabywców może być
    > kilku.

    No ale mają być 2 faktury, bo 2 podmioty płacą, z różnych środków i
    różnych kont :(