    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwie firmy jednego przedsiebiorcy
    Date: Mon, 16 Jan 2006 11:44:49 +0100

    On Sun, 15 Jan 2006, fart wrote:

    > i gdzie tutaj jest zakaz prowadzenia dwóch przedsiębiorstw na różnych
    > formach opodatkowania ????????

    Opodatkowanie jest nie przedsiębiorstwo a podatnik :)
    Jak prowadzisz kilka KPiR to podatku nie płacisz od każdej
    KPiR z osobna, a policzonej *sumy* przychodów, kosztów
    i odliczeń.

    Przyznam że dziwią mnie od lat opisy w gazetach i interpretacje
    US dopuszczające możliwość opodatkowania na różnych zasadach
    DG 1-osobowej oraz S.C. tego samego podatnika, czyli "wg skali"
    lub liniowo z jednej i ryczałtem z drugiej działalności.
    Jakoś treść przepisów jest w tym temacie niezjadliwa.

    Ostatni przykład:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/66.html?numer=1619
    &dok=1619.66.472.2.8.6.0.1.htm

    A przecież zarówno 1-os DG jak i S.C. są *JEDNYM* źródłem przychodu.

    Przyznam że ustawa posługuje się pojęciem "formy prowadzenia DG",
    co jedynie komplikuje poukładania sobie co i jak...

    > cały czas chodzi mi o ryczałt w jednym przedsiębiorstwie
    > i zasady ogólne w drugim .....

    ...kiedy przedsiębiorstwo z zasady <> podatnik :)

    Podatnikiem jest *zazwyczaj* osoba (fizyczna lub prawna).
    Wyjątkiem jest... VAT! (dotyczący S.C. jako "jednostki
    organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)