  • Data: 2009-11-05 17:39:55
    Temat: Re: Dokumentacja usług wykonywanych na potrzeby własne
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (05.11.2009 16:38), Sammler wrote:
    > Dziękuję za Wasze wypowiedzi. Tytułem podsumowania, jeżeli nawet wykonuję
    > jakąś pracę na potrzeby własnej działalności, a następnie efekt tej pracy
    > wykorzystuję wyłącznie w związku z prowadzoną działalnością, nie mam prawa
    > zaliczyć tego na poczet kosztów tej działalności.
    >
    > Nie jest mi łatwo przyjąć to do wiadomości, skoro - jak rozumiem - gdyby tę
    > samą (przykładowo) stronę wykonał mi ktoś inny wystawiając fakturę, mógłbym
    > zaliczyć ją do KUP...

    Tobie nie jest łatwo to przyjąć do wiadomości - zaś dla mnie to jest
    dość oczywiste.

    Spójrz na to od tej strony: godzina twojej pracy jest warta 100zł (dla
    uproszczenia rachunków). Normalnie w miesiącu spędzasz 100 godzin (dla
    uproszczenia rachunków) na pracy, co daje ci dochód 10kpln.

    Teraz zamiast robić coś dla kogoś - robisz "dla siebie" przez 50h, czyli
    zarabiasz 5kpln (i od 5kpln płacisz podatek).

    Zamiast tego, mógłbyś pracować dla innych przez 100h, zarobić 10kpln i
    wydać 5kpln na zapłatę pracownikowi/wykonawcy.

    W obu przypadkach skutek jest ten sam. Tyle samo czasu pracowałes
    (100h), tyle samo podatku zapłaciłeś (19% od 5kpln), taki sam jest efekt
    w liczbie napisanych dla ciebie programów.

    p. m.