    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dokumentacja usług wykonywanych na potrzeby własne
    Date: Wed, 4 Nov 2009 16:01:23 +0100

    On Wed, 4 Nov 2009, Sammler wrote:

    > Witajcie,
    >
    > mam następujący problem. Załóżmy, że prowadzę działalność usługową, np. w
    > zakresie tworzenia stron internetowych. Jedną taką stronę chciałbym stworzyć
    > dla siebie.
    >
    > Czy koszty związane z jej wytworzeniem mogę zaliczyć do KUP (np. czas pracy;

    nojaciepszepraszam... ;) (ma być "sz", koniecznie)
    Prowadzisz DG, i nie wiesz tego, że to właśnie "szeroko rozumiana praca"
    jest opodatkowana, czyli stanowi podstawę do żądania zapłaty - i ta
    zapłata jest opodatkowana, ale kosztem jest tylko u tego kto płaci,
    a nie tego kto "bierze"?
    Nijak kosztów!
    Własna "praca" nie jest kosztem wprost, jest wyraźny zapis.
    A kosztów związanych z wytworzeniem do KUP też nie można zaliczyć,
    jako że nie służą celowi w postaci przychodów z DG.
    Czyli ew. robocizny (wynagrodzenia innych osób) również.

    > nie wiem też, czy nie kwalifikuje się to pod wytworzenie środka trwałego lub
    > wartości niematerialnej i prawnej)?

    Bez znaczenia, skoro jest "do celów osobistych".

    > Co z VAT-em, jeśli jestem jego czynnym podatnikiem?

    A to zależy, czy *na potrzeby* tej czynności dokonano zakupów lub
    przeznaczono uprzednio nabyte środki, od których odliczono VAT.

    > Szukałem w archiwum pod hasłem "faktura wewnętrzna", bo wydawało mi się, że
    > m.in. w takich przypadkach wystawia się tę fakturę, ale to chyba nie był
    > najwłaściwszy trop...

    Był właściwy, o ile należy "zwrócić VAT" - od zakupów, od których go
    odliczono, a zostały przeznaczone na ów "cel osobisty".

    pzdr, Gotfryd