eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDeklaracja, raoprty imienne a brak wypłaty wynagrodzenia za pracę › Re: Deklaracja, raoprty imienne a brak wypłaty wynagrodzenia za pracę
  • Data: 2006-01-12 08:36:53
    Temat: Re: Deklaracja, raoprty imienne a brak wypłaty wynagrodzenia za pracę
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11 sty o godzinie 23:58, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Czy ty masz dobrze policzone podatki ??

    Raczej tak ;) - robi to biuro rachunkowe.
    BTW - wynagrodzenie jest rozliczane ostatniego dnia za dany miesiąc - więc
    tutaj nie ma problemu.

    > Bo jak liczyliście w koszty wynagrodzenia *jeszcze nie wypłacone* to
    > ja bym się zastanowił czy ekspresem korygować czy lepiej czekać na
    > kontrolę z US ;)

    Nie, nie - nie chodzi mi o zaliczanie w koszty nie wypłaconych wynagrodzeń,
    tylko o sposób sporządzania deklaracji ZUSowskich. Bo jeżeli przygotuje
    deklarację za poprzedni miesiąc w dniu 15 i wyśle do ZUSu a okaże się że
    nie starczy pieniędzy na wypłatę wynagrodzenia za miesiąc za który
    deklaracje ZUS zostały złożone - to wtedy trzeba skorygować te deklaracje
    (wyzerować je)

    > Skutek wprowadzenia szczególnej zasady uznawania za koszt oraz
    > zaliczenia do składek kwoty wynagrodzenia.
    > Już nie "należna" a "postawiona do dyspozycji" :)

    Ja nie mam na myśli zaliczania w koszt !!!

    > Deklaruje się że tyle się *wypłaciło* (lub nie).

    Termin składania deklaracji ZUS jest do 15 następnego miesiąca - prawda?
    Zostają złożone - na razie wszystko "gra".
    Ale 20 okazuje się że "nie weszły przelewy" - wypłata wynagrodzenia się
    opóźni.
    Co z deklaracjami które zostały złożone 15?

    Przykładowo:
    W miesiącu styczniu pracownicy przepracowali wszystkie dniówki wynikające z
    KP. W oparciu o listę obecności i ewidencję czasu pracy - sporządzono listę
    płac, a na jej podstawie - deklaracje ZUS. Te deklaracje zostały wysłane
    15-02-2006r z identyfikatorem 01-01-2006 za miesiąc styczeń.
    Wynagrodzenie powinno zostać wypłacone 16-02-2006r. - tak zazwyczaj bywa.
    Z przyczyn różnych wynagrodzenie to nie jest wypłacone - co z deklaracjami
    ZUS za 01-2006r. ?
    Nie mam na myśli zaliczania w koszty tych wynagrodzeń, ani składek ZUS -
    pytam co z deklaracjami ZUS?

    Powyższy przykład jest czysto hipoteteczny - który mi się nasunął po
    rozmowie z panią z ZUS, która powiedziała że skoro nie wypłacono
    wynagrodzenia - to płatnik powinien złożyć korektę i wyzerować raporty
    pracownicze.

    BTW - pomijam tutaj aspekt wynikający z KP który stanowi że wypłata
    wynagrodzenia winna zostać wypłacona do 10 dnia następnego miesiąca za
    miesiąc poprzedni.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423