  • Data: 2008-11-29 08:56:48
    Temat: Re: Data księgowania prowizji bankowych
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-11-2008 o 23:48:40 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > A skąd założenie, że ten dokument stanowi jedyne potwierdzenie
    > operacji (art. 180 Ordynacji), oraz że data wydruku stanowi datę
    > wystawienia dokumentu?
    > Ów wydruk to jedynie dowód księgowy. A dowód księgowy wcale nie
    > musi określać przychodu (lub kosztu) z dniem wystawienia.

    (...)

    Z tym że skoro na wydrukach potwierdzeń mam daty ich wygenerowania
    (potwierdzeń - nie wydruków, mogę przecież zapisać stronę na dysku i
    druknąć
    kiedy indziej - kilka razy mi się zdarzyło ze względu na awarie drukarki),
    to teraz jest pytanie - czy to "potwierdzenie wygenerowano dnia X"
    odnosi się do:
    (1) 'koperty' wiadomości elektronicznej, a dane w tej 'kopercie'
    (czyli samo potwierdzenie operacji) mają datę księgowania przez bank,
    (2) całej wiadomości elektronicznej.

    Ja się z Tobą zgadzam, że wariant (1) jest słuszny,
    natomiast ci "wszyscy" - na forum infor, olenka, w e-poradach pit.pl,
    itd, uznają wariant (2) za prawidłowy. I nie wiem skąd to się wzięło - czy
    po prostu
    ślepo czytają 22.6b i nie zastanawiają się nad tym, czy jest np. jakaś
    oficjalna dyrektywa
    powielaczowa z MF dla kontrolerów (hity kontrolerskie i te sprawy) :-).

    Pozdrawiam,
    Tomek