  • Data: 2008-11-28 22:48:40
    Temat: Re: Data księgowania prowizji bankowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Nov 2008, Tomek wrote:

    > Na tym co drukuję mam coś w stylu: potwierdzenie wygenerowano 28/11/2008.
    > Więc bank mi wystawia powtwierdzenie operacji z tą datą.

    A skąd założenie, że ten dokument stanowi jedyne potwierdzenie
    operacji (art. 180 Ordynacji), oraz że data wydruku stanowi datę
    wystawienia dokumentu?
    Ów wydruk to jedynie dowód księgowy. A dowód księgowy wcale nie
    musi określać przychodu (lub kosztu) z dniem wystawienia.
    To tylko *dla faktur*, ze względu na istnienie pojęcia "oryginalnego
    oryginału" (no, skoro "oryginalna kopia" z napisem "oryginał"
    nie jest kopią...) oraz tego, że dane do faktury (w postaci gotowego
    zapisu, nic tylko wydrukować) nie są uznawane za f-rę mamy taki problem,
    że sam wydruk jest "wystawieniem"!

    Do tego nie bardzo można posłużyć się przykładem odwrotnym, bo
    wydruk faktury elektronicznej też *nie jest* dokumentem i mamy
    w ogóle z głowy.
    Ale *jeśliby* przyjąć, że możliwe jest posługiwanie się wydrukiem
    faktury elektronicznej jako dokumentem, to chyba byłoby jasne
    jaka jest data wystawienia dokumentu - i że nie jest to data
    wydruku :)

    > Dlatego napisałem "wszyscy", też to dziwne mi się wydaje.

    To dobrze, ze piszesz w cudzysłowach :)

    Po cichu powiem, że zdarzało mi się np. zgubić wydruki.

    Jak ktoś jest taki mądry, aby uznać że owe wydruki są dokumentem,
    to niech mi powie co mam zrobić, jeśli zgubię wydruki po pół
    roku od zaksięgowania (najlepiej w następnym roku) i wydrukuję
    te same transakcje ponownie.
    Niby co miałbym robić - i DLACZEGO (przepisy poproszę :D)

    Coś jeszcze: jak mowa o "dacie zdarzenia gospodarczego" to tym
    zdarzeniem jest *zaksięgowanie przez bank*.
    A przepis szczegółowy o dacie f-ry nie działa (bo nie ma f-ry).

    pzdr, Gotfryd