    From: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data księgowania
    Date: Fri, 10 Jul 2009 14:48:58 +0200

    wklejam dwa Twoje posty :

    1:

    ===
> [...]
    > wystawienia w koszty w ksiedze kwietniowej, jezeli faktura przyjdzie do
    > mnie
    > po 20. to z racji tego ze formalnie jest juz zamkniety miesiac
    > wpisuje ja w dacie wystawienia (czyli np 28 kwietnia w maju) ale
    > chronologicznie do ksiegi z maja.
    > Niezaleznie od tego moge te fakture ujac w ewidencji zakupu vat w czerwcu
    > (nie ma scislego zwiazku pomeidzy ksiega a ewidencja).
    > Do Ewidencji sprzedazy vat ida faktury sprzedazy na biezaco, do 20
    > miesiaca
    > nasteonego wpisuje te faktury do ksiegi po kolei (teraz bede wklepywac

    Tak - ze stertą 100 wyjątków i 200 wyjątków do wyjątków, więc ciężko to
    potwierdzić.

    VAT z PIT nie mając nic wspólnego poza tym, że przychód i obrót w części
    przypadków
    sie pokrywają i że często faktury docierają do obiorcy w m-cu wystawienia.

    > Np. nie mialem prawea wpisac faktury wystawionej 31 kwietnia w kwietniowym
    > rejestrze vat bo do mnie nie mogla dojsc wtedy ale do ksiegi jako ze
    > przyszla przed 20 kolejnego miesiaca
    > wpisalem.

    "Niektórzy" chcą żeby korygować wtedy poprzedni miesiąc w KPiR,
    ale chyba żadnych sankcji za to nie ma.
    ====

    2:
    ===

    > a czeste wyjatki to ? :)

    Może z tymi liczbami przesadziłem,
    ale pierwsze z brzegu - zakup towaru handlowego, zakup (części do) ŚT,
    wrzucenie w koszty ŚT (bez amortyzacji).

    > widze wlasnie ze program tgsoftu probuje myslec za usera i nie pozwala
    > wpisac z inna data niz obecny miesiac.
    > A powiedz mi czy ta korektsa po prostu polega na wydrukowaniu jeszcze raz
    > ksiegi za miesiac (i wywaleniu starej)
    > i ewedntulanie napisanie pisma do US o zwrot nadplaty z powodu wplywu
    > faktury czy cos jesczez trzeba ?

    Ja ponownie drukuję stronę, dopisuję KOREKTA i co skorygowałem,
    ten sposób nie jest unormowany w rozporządzeniu do KPiR,
    ale u mnie działa :)
    Przy czym nie koryguję miesięcy tylko dlatego że faktura dotarła po 20.

    ====

    jednoznacznie z tego wynika ze fakture zakupowa w dacie wystawienia sie
    podaje

    ==byl jeszcze inny post jak znajde to zapodam