  • Data: 2005-08-31 22:18:02
    Temat: Re: Data dostawy towaru
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A był to środa, 31 sierpnia 2005 20:09, gdy Paszczak napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Jak mam fakturę z 31.08, a towar dostanę 2.09, to powinienem ją
    > zaksiegować we wrześniu? Czy mogę jednak w sierpniu twierdząc, że
    > otrzymałem towar już 31.08? Firma jest z innego miasta. Ich przedstawiciel
    > był u mnie na prezentacji 30.08 - teoretycznie mógł przyjechać 31.08 albo
    > wysłać towar jako przesyłkę konduktorską.

    Dostawa to nikogo nie obchodzi... Na fakturze masz datę sprzedaży i datę
    wystawienia. Księgujesz z datą OTRZYMANIA faktury. Więc możesz z datą
    sprzedaży, skoro wtedy dostałeś fakturę. A że towar przyszedł za jakiś
    czas, to Twoja sprawa. Defakto możesz sobie go trzymać nawet na magazynie
    sprzedawcy, jak Cię lubi :) (no chyba że ktoś faktycznie prowadzi
    gospodarkę magazynową, to może wtedy jest inaczej).

    Mogę się oczywiście mylić, więc jakby co, niech ktoś mnie sprostuje.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)