    From: "macso" <m...@p...oiniet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna pieniędzy
    Date: Tue, 3 Jan 2012 10:26:53 +0100

    Użytkownik "witek" <

    > czyli darowizna dla was. Uwaga, zeby w umowie darowizny nie było słowa o
    > spłacaniu waszej hipoteki, bo to już nie jest darowizna, ani broń boże ona
    > tej hipoteki sama za was nie spłaciła.

    czyli corka ma zrobić zgłoszenie w US że darowała rodzicom kasę ( 14 dni?)
    (no oczywiście hipotekę spłacę ja z mojego konta, chodzi tylko o to żeby
    mieć pokrycie jak ktoś zaputa skąd na to miałem)
    ale podatku nie płaci żadnego , nawet PCC
    ( umowa darowizny będzie chyba ustna?)

    > tylko notariusz.

    > może

    > czyli kolejna darowizna, tez zwolniona.

    tym raze syn musi się pofatygować, przy tej kwocie pewnie lepiej żeby było
    na piśmie jak sądzę
    ale też nic nie płaci

    > ryzykowne. Swoj kredyt niech corka spłaca sama, wy jej tylko dajcie
    > pieniadze. Kolejna darowizna.

    a czy to musi być kolejna darowizna , czy nie może być zwrot darowizny jaką
    wcześniej przekazała córka.?
    wydrukować sobie kopie przelewów opisać ( ewentualnie podpisać).
    i sprawa między córką a rodzicami będzie załatwiona
    .

    > reszta idzie na wyczyszczenie
    >
    > jak niżej., niczego w bik nie wyczysicicie

    chodziło tylko o zamknięcie otwartcyh zobowiązań.
    wiem że historia pozostaje

    > jak wyzej.
    > ryzykowne jest spłacanie czyjegoś kredytu. można sie na tym przejechac.

    tzn oczywiscie fizycznie on będzie płacącym do banku, raty są na tyle
    niewielkie że zawsze będzie mieć
    pokrycie w dochodach na takie kwoty, a że czasem dostanie kasę ode mnie do
    ręki to przecież inna sprawa.

    tylko co się dzieje z tym zgłoszeniem darowizny które będzie leżało w US?

    > 1. jesteś w stanie sam, ale za stowe kancelaria moze podpowiedziec ci jak
    > to zrobic lepiej lub prosciej.
    > 2. Strasznie to namieszane, wiec na pewno da sie lepiej i prosciej
    > 3. Nie łudź się, że po roku cokolwiek ci sie w BIK wyczysci i ze
    > dostaniesz kredyt. Najszybciej za lat 10.

    A ja się będę łudził, bo tak łatwiej życ :))
    macso