    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna matka - syn
    Date: Mon, 10 Dec 2012 08:55:33 -0600

    Paweł Muszyński wrote:

    > Mnie kiedyś zapytali - bo im nie pasowało, że mieszkanie kupiłem bez
    > kredytu. Musiałem dostarczać zaświadczenia z uczelni o stypendium a
    > także dokumentować dchody, o których US nie wiedział, bo były zwolnione
    > z PIT.

    i tak to sie wlasnie w 99% przypadkow zaczyna.

    US dostaje cynk, ze delikwent wydal kase, ktorej wg ich wiedzy nie
    powinien byl posiadac.

    Wlasnie w postaci jakiegos zeznania przy okazji kupowania / sprzedawania
    czegos.

    I potem wlasnie nastepuje "tryb zapytaniowy" ze strony US.
    Czyli uprzejmie prosza o wyjasnienie zrodla kasy na zakup czegos tam.
    I z kalkulatorkiem w rece licza czy sie uzbiera.
    Oczywiscie, tak jak w twoim przypadku US nie ma obowiazku wiedziec o
    wszytkich twoich dochodach wiec grzecznie pytali gdzie jeszcze zarabiasz.
    Jak ich odpowiedz satysfakcjonwala i bilans wyszedl im na zero lub
    wiecej, to dziekuja i na tym sprawa sie konczy.

    Jak im sie powie, zeby ze swoimi prosbami spadali na drzewo, albo ktos
    nie potrafi powiedzie skad wziela sie kasa, wowczas nastepuje juz "tryb
    kontrolny". Rozpoczyna sie formalna kontrola z US / UKS. I wtedy juz nie
    prosza, tylko sami sobie biorą. A decyzje dostaje sie na pismie z kwota
    ktora trzeba uiscic w 14 dni.