  • Data: 2009-04-16 20:34:03
    Temat: Re: Darowizna - jak ugryżć
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    bęc wrote:
    > Witek, powiedz prosze.
    > Czy mozna przed US potraktowac ta darowizne jako pozyczke?

    Można. Każdy z rodziców może ci dać, może ci reszte pożyczyć (tez bez
    podatku). Może ci też cześć dać, a cześć pożyczyć.

    Dlaczego?

    Dlaczego co?
    Dlaczego można? Bo można.

    Przecież ci napisałem, że ja cię do złego nie namawiam
    Napisałem ci, że 18 tyś możesz dostać w darowiznie. Niezalenie od tego
    rodzice ci też resztę mogli pożyczyć zamiast dać. To te jest zwolnione z
    podatku. Włącz myślenie....
    istotne jest ile US już wie.

    Ciebie się pytają o samochód, mnie się pytali o mieszkanie.
    Uwierz mi, dużo więcej niż stówe można przepchnąć przez US bez podatku.

    > Dlatego ze jesli dobrze rozumiem tresc przepisów to jakikolwiek spadek
    > (i glownie o to mi chodzi) ze strony rodziców bedzie opodatkowany?

    Nie.
    Nic nie będzie opodatkowane jeśli w ciągu 6 miesiecy od nabycia
    spadku/darowizny zgłosisz to na druku do US. (sd-z2 czy jakos podobnie)

    Jeden warunek już znasz: pieniadze nie gotówką i nie przez pośredników.

    Jeśli nie zgłosisz lub nie spełnisz warunków zapłacisz podatek.
    Darowizn notarialnych zgłaszać nie trzeba.

    Ta darowizn nie ma żadnego wpływu na spadek.