    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna a długi...
    Date: Sat, 18 Mar 2006 09:53:44 -0600

    adam .......................... wrote:

    > Witam, i dziekuję za wypowiedż :)
    >
    > Z tego, co się dowiedziałem, to nie jest to całe mieszkanie...Matka ma tylko
    > w nim udział ułamkowy, w spadku po własnym rodzicu...
    >
    > Niestety, z tego co mi powiedziała, to jej dług znacznie przekracza wartość
    > majatku :(
    > Czy komornik mogłby sprzedać coś takiego, jak szóstą/osmą część ?

    A kupiłbyś 1/4 mieszkania? No chyba, że już jesteś właścicielem 3/4.

    Jedyna szansa, że ktoś to zechce, to inni współwłaściciele, którym
    komornik ten kawałek zaproponuje do kupienia.

    Od tego momentu po prostu przestanie być współwłaścicielem mieszkania,
    co wcale nie pozbawia jej prawa do mieszkania tam.
    Inny współwłaściele wyznaczą jej wówczas kwotę najmu lub wypowiedzą
    mieszkanie i każą się wyprowadzić.
    Przy czym jeśli tego nie zrobi, to pozostaje im droga sądowa i wyrok o
    eksmisję. Ponieważ nie ma eksmisji na bruk, a miasto zapewne loakli
    zastępczych nie ma, więc to współwłaściciele będa musieli zapewnić lokal
    zastępczy, czego oczywiście nie zrobią bo takiego nie mają.
    Wywalenie kogokolwiek z mieszkania nie jest takie proste.
    Może w tym czasie uda się coś wyprostować na lepsze.