    From: "modina" <m...@m...and.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna? Czy na pewno?
    Date: Tue, 9 Dec 2003 18:48:04 +0100

    > Ale to o czym pisałeś (samochód ze spadku) można porównać
    > z przypadkiem posiadania samochodów sprzed małżeństwa: załóżmy
    > że narzeczona ma samochód (i zero zniżek). Wychodzi za faceta
    > który ma komplet zniżek: dostanie zniżkę na swój "odrębny"
    > samochód czy nie ?
    > IMO nie.

    Wcale nie byłbym zdziwiony, gdyby jednak "wżeniła" się w te zniżki;-)

    > I dlatego również nie dostanie go na "samochód ze spadku".

    Myślę, że dostanie - wszak będzie je przerejestrowywać.
    Dla *ubezpieczyciela* nie stanowi/stanowiło to żadnej różnicy. Przychodzi
    się do niego z dowodem rejestracyjnym wydanym już na nowego właściciela.
    Liczy się tylko nazwisko i adres - jesli jest taki jak współmałżonka, to i
    tak przysługiwała jego zniżka - nieżaleznie od sposobu nabycia auta, czy
    nawet objęcia w spadku - nigdy się mnie o to nie pytano przy ubezpieczeniu
    auta, a kilka ich ubezpieczałem - w dowodzie rej. nic na ten temat nie
    ma;-).
    Różnica mogła być jedynie w Wydziale Komunikacji przy rejestrowaniu, gdzie
    sprawdzali, w przypadku jesli samochód był "z drugiej ręki", czy
    *odpowiedni* podatek (no, wreszcie coś z TG;-)) został uiszczony - (nadal to
    sprawdzają?).
    Potem miało się jeszcze trochę czasu na załatwienie ubezpieczenia na swoje
    nazwisko - chyba 1 miesiąc po zakupie auto jest jeszcze objete starym
    ubezpieczeniem.
    Przy kupnie nowego auta ubezpieczenie i zarejestrowanie obowiązuje jeszcze
    przed wyjazdem z salonu.

    pozdrawiam
    Tomek