  • Data: 2002-11-06 11:22:12
    Temat: Re: Dane osobowe na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Nov 2002, Sl@o wrote:

    >+ Użytkownik "Miko" <m...@y...com> napisał [...]
    >+ > "Sl@o" <f...@p...com> wrote [...]
    >+ > : Czy w przypadku wystawiania faktury w zwiazku z dzialalnosci gospodarcza
    >+ > : konieczne jest podanie w naglowku imienia i nazwiska wlasciciela,

    A masz zarejestrowaną nazwę skróconą bez nazwiska ?

    [...]
    >+ > Niewpisanie imienia i nazwiska przy osobie fizycznej prowadzącej DG jest
    >+ > traktowane jako mniejszy błąd.
    >+
    >+ Czy to znaczy, ze gdy bede otrzymywal np. od TPSA fakture, gdzie nie bedzie
    >+ imienia i nazwiska, to US tylko mi pogrozi?

    IMHO to sprawa wygląda tak:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.
    (w sprawie wykonania....)
    +++++
    § 35.
    1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 37,
    powinna zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy
    bądź nazwy skrócone
    *******************
    sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy,
    -----

    ...i w tym momencie odsyłam do dyskusji o nazwach skróconych
    DG które miały w ostatnich 2-3 miesiącach miejsce tu i na
    *.prawo :)

    Moim zdaniem nazwa skrócona DG OF jest "legalna" i nazwa
    skrócona (w odróżnieniu od nazwy pełnej) może nie zawierać
    imienia i nazwiska. Oczywiście nie zwalnia to prowadzącego
    DG od obowiązku prezentowania swoich danych na dokumentach,
    ale *przyjąć* taką fakturę może, w wystawić - o ile w jakimś
    innym związanym dokumencie (umowie na przykład) kontrahent
    jego dane dostaje.
    Obowiązek podania danych wynika oczywiście z Prawa Gospodar-
    czego, z punktu widzenia przepisów skarbowych (tu: ustawy
    o VAT i rozporządzeń) wystarczy nazwa bez nazwiska.
    Dlatego sądzę że to nie błąd :) a co najwyżej podstawa do
    "marudzenia ogólnego" :) (w razie kontroli)

    Ktoś przeciw ??
    :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dysponujący nazwą skróconą DG bez imienia i nazwiska)