    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - remanent początkowy
    Date: Tue, 17 Apr 2007 21:48:25 +0200

    On Tue, 17 Apr 2007, DarkStar wrote:

    > On 17 Kwi, 10:54, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    > sklepu, nie sprzedaję wersji pudełkowych, itd.) są traktowane jak
    > nieopodatkowane - zrozumiałem, że to znaczy "zwolniony". Oj, ciężka
    > przeprawa z tym wszystkim. :P

    Ciężka.
    Są co najmniej 3 przypadki kiedy wartość VAT wynosi zero zł:
    - stawka 0%
    - zwolniony
    - nie podlega (nie opodatkowany)
    Status prawny takich transakcji może być drastycznie różny.
    Do tego dochodzi prawo uznania w niektórych przypadkach za "równoważne
    czynnościom opodatkowanym", czyli *z grubsza* tak jakby były
    opodatkowana 0%
    Cyrk jest taki, że eksport towarow ma jawną stawkę 0%, "świadczenie
    usług za granicę" jest ekhm.. "niejawne 0%"
    Zapis masz tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    art.86.8

    > No, jeszcze nie, bo US nie dostał ode mnie żadnych papierów na razie,
    > ale na podstawie tego co napisałeś poniżej, to może nie muszę...
    > Gdybyś był łaskaw mi powiedzieć...

    Zapis jest w art. 90.8 ustawy jak wyżej.
    Mi się WYDAJE, że jak podatnik ma tylko czynnosci opodatkowane to nie
    musi "negocjować". Ale zapis nie jest dośc jasny.

    > ( Jestem informatykiem, nie prawnikiem.

    Ale prawo obowiązuje Cię z tytułu przebywania na terytorium .pl
    (większość przepisów), bycia obywatelem (rzadko), dokonywania
    czynności prawnych na terytorium .pl (często)...
    Z okazji niebycia prawnikiem przechodzisz przy czerwonym świetle?
    :)

    pzdr, Gotfryd