    From: cyklista <1...@a...net.pl111>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG o profilu informatycznym - zakup monitora
    Date: Sat, 08 Oct 2005 13:07:46 +0200

    > No to dochodzimy do pytania *czy* i ew. *kiedy* można taki
    > 'zapas' uznać za KUP.
    > Bo zeby uznać go za KUP trzeba powiedzieć czym on jest.
    > A jeśli jest "materiałem" (zapasowym :)) to remanent go wywali
    > z kosztów.

    własnie że nie jest materiałem a jest konkretną rzeczą którą nie
    handluje ani nie jest mi potrzebna do produkcji, jednak ma bezposredni
    zwiazek ze sprzedażą gdyż jej brak moze mnie narazić na poważne koszty i
    utrate klientów którzy nie bedą mogli np. otrzymać faktury (i porównał
    bym taka rzec do np. do zabezpieczenia atywłamaniowego sklepu lub
    ochrony które nie przynoszą dochodu ale zapobiegaja stracie

    > Zmierzam do tego iż zgodnie z ustawą wydatki ponoszone na
    > poskładanie ST *nie są KUP*. Kosztem jest dopiero amortyzacja WP,
    > nawet jeśli będzie to amortyzacja jednorazowa.

    i tu bym sie zgodził jeśli chodziło by o składanie ST na raty (jak to
    dawniej zrobiłem) i niemozliwośc jego wykorzystania przed złożeniem
    całości (ale jak miałem stary komp o wartości 1 zł i go unowoczesniałem
    to poszczegtólne częsci od razu wpisywałem w koszty)

    > Powiedzmy sobie również że o ile wiem powszechną praktyką jest
    > uznawanie za prawidłowo zaliczone w KUP "napoczętych" :) materiałów,
    > czyli np. rozpakowanej paczki papieru itp (i rozsądne nieczepianie
    > się jeśli rzeczywiście o paczkę papieru za 25 zł chodzi).

    A tu mnie zaciekawiłeś bo czy jak kupuje 5 ryz papieru to nie moge
    wliczyć w koszty ich od razu, tylko po jednej w chwili ich napoczynania?
    I tak samo jak kupuje zgrzewke paieru toaletowego to moge zaliczać w
    koszty tylko tą rolke która wisi w kibulu?

    > Kupować można.
    > Natomiast co do "leżenia części na półce" - to:
    > - czy handlujesz również częsciami komputerwymi ? (w zasadzie
    > handlować może każdy :) więc... można odpuścić)
    nie handluje dlatego nie traktuje ich jako towar a jako ST

    > - czy te nabycia miały miejsce na przełomie roku ?

    tu już nie wiem bo to stara sprawa, ale prawdopodobnie było to kupowane
    prze dwa lata

    > I nie chodzi o:
    > - kupowanie :)
    > - odliczanie VAT
    > ...a wyłącznie o zaliczanie w koszty.
    własnie o to chodzi, i skupmy sie na kupowaniu cześci zapasowej (jako
    zabezpieczenie przed poniesieniem straty przez forme) a nie skladaniu ST
    z pojedynczo kupowanych cześci

    > Jeśli kontrola przyjęła zdroworozsądkowo tłumaczenie o zaliczeniu
    > *w koszty* takich nabytków - to dobrze (że przyjęła), bo stawianie
    > podatnikowi zarzutu że za wcześnie zaliczył koszty w wysokości
    > kilkuset złotych tudzież domaganie się odsetek na groszowe kwoty
    > (z tytułu odsetek) IMO byłoby czepianiem się - niemniej tak stanowi
    > ustawa... i *można* się czepiać.

    mogło tak byc ze to była normalna zdroworozsądkowa kontrola, a inna
    mogła się czepić ale wtedy bym mógł pisać o konkretnych przepisach i
    zakończeniu sprawy oficjalnie