  • Data: 2010-10-28 08:16:55
    Temat: Re: DG - naiwne pytania początkującego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Oct 2010, Michał wrote:

    > dziwicie się że takie pytanie padło...

    Nie. BTW: do Ciebie osobna uwaga bliżej końca, doczytaj.

    > Tak, to byłby absurd gdybym nie mógł kupić tego co mi się podoba...

    Co najwyżej absurdem był brak pytania, jak w takim razie prowadzący
    DG "wyjmuje" pieniądze "z firmy" :)
    Na szczęście przy jednoosobowej DG, jak widzisz, problemu nie ma.
    A przy SC skromnie licząc jest "zwyczajowo", jak to w .pl: prawo
    prawem, a procent przestrzegających art.868 KC w powiązaniu z art.
    863 (w szczególności 863.2) tegoż KC jest pewnie mniejszy niż
    przestrzegających ograniczeń prędkości :|
    Na początek przetestuj - mimo, że akurat ten temat Cię nie dotyczy,
    odszukaj te przepisy i przeczytaj. Nie, nie polecam zakupu drukowanego
    KC, use google ;)
    I *ZAWSZE* staraj się, szukając odpowiedzi, docelowo znaleźć podstawę
    prawną: nie obowiązuje cię to co Ci napisze ktokolwiek na grupie, nie
    obowiązuje cię to co powie panienka z okienka z US, obowiązują PRZEPISY!
    (panienka z okienka może akurat wykazać się np. "dobrą wolą" sprzeczną
    z przepisem, jak przyjdzie inna panienka będzie mniej różowo).
    Znaczy sugeruję, że nie wystarczy wiedzieć *jak* - dobrze jeszcze jest
    wiedzieć *dlaczego*.
    Sugestia aby przeczytać kilka obowiązujących aktów już padła i jest
    dobra, przy okazji wiesz co możesz sobie podarować ;) (tę nieszczęsną
    rachunkowość, całą).

    > Ale np wyobraźcie sobie że na własnej posesji stojącego drzewa, które sami
    > zasadziliśmy wyciąć się nie da - bez zgody wojewody i prezydenta USA.

    Ależ da się, tylko kary są niebotyczne :P

    I taka ciekawostka: istotna większość podatków, opłat i zasad
    rozliczania, o ile stosuje się odmienne zasady dla prowadzącego
    DG, oparta jest o zasadę "powiązania z DG".
    Znaczy jak ktoś prowadzi DG, to może wydatki na lokal "gospodarczy"
    wliczyć w koszt, ale już wydatków na mieszkanie (dla celów osobistych)
    nie - i odpowiednio podatek od nieruchomości jest inny (wyższy)
    od lokalu "gospodarczego" a inny od mieszkalnego.

    O ile nic nie zmienili, drzewo jest jednym z wyjątków: przy wycięciu
    opłata jest wyższa dla prowadzącego DG, bez względu na to, czy
    teren na którym się znajduje jest "gospodarczy" czy "osobisty"!

    IMVHO taki przepis jest niekonstytucyjny, niemniej jest.

    > Tutaj absurd goni inny absurd, więc wolałem zapytać... Takich pytań pewnie
    > będzie więcej, więc miejcie proszę cierpliwość :)

    Chyba jeszcze czegoś nie wiesz ;)
    Wiesz od czego powinieneś zacząć?

    Od przeczytania jakichś 3000 (trzech tysięcy) postów z archiwum.
    Lepiej 4 do 5 tysięcy, absulutne minimum na początek to 2 tysiące.
    I to NIE JEST żart - sam tak zacząłem, bo nie ma innej metody na
    "rozpoznanie" tematyki, czyli poznanie słownictwa, zakresu rzeczy
    którymi trzeba się zainteresować, inaczej mówiąc - aby *wiedzieć
    czego szukać*.
    Rzecz jasna nie chodzi o czytanie np. wszystkich flejmów "jak
    leci", ale z grubsza zajrzenie do wątków o bardzo różnorodnej
    tematyce z zakresu który czytającego dotyczy.

    pzdr, Gotfryd