    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - kilka pytań
    Date: Wed, 19 Feb 2003 13:22:42 +0100

    news:Pine.WNT.4.50.0302191204080.-606115@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > Hm... Masz link pod ręką ?

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=891&d
    ok=891.3.3.2.4.2.0.1.htm

    jakby nie dzialal caly do daj poczatek i wybierz:
    "urzad skarbowy wg miejsca zamieszkania".

    > Miałem takie niczym nie poparte wrażenie że siedzibą OF jest
    > adres zamieszkania ale siedzibą DG może być miejsce przechowywania
    > ksiąg lub inne :) (niekoniecznie będące miejscem prowadzenia DG).

    Tam pisza tak:

    Jak się wydaje, nieporozumienie bierze się z tego, że miejsce prowadzenia
    działalności traktowane jest przez wielu przedsiębiorców jako ich siedziba.
    Tymczasem, jak wynika z przepisów kodeksu cywilnego, osoby fizyczne nie mają
    siedziby. Pojęcie to dotyczy jedynie osób prawnych oraz jednostek
    organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, np. spółek jawnych,
    komandytowych, akcyjnych etc...

    Boguslaw