  • Data: 2006-02-16 17:51:15
    Temat: Re: DG, a wlasnosc prywatna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Feb 2006, Adamski wrote:

    > Czy mozesz cos wiecej na ten temat powiedziec? To znaczy chodzi mi o przepis
    > nie wymagajacy wprowadzania do EST sprzetow takich jak komputer itp.

    Dokładniej chodzi o *brak* przepisu, wiążącego używanie w DG ze skutkami
    podatkowymi.
    Aktualnie tam jest:
    Art. 14.
    1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się [...]
    [...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby
    związane z działalnością gospodarczą oraz przy prowadzeniu działów
    specjalnych produkcji rolnej składników majątku będących:
    a) środkami trwałymi,
    b) składnikami majątku, o których mowa w art. 22d ust. 1, z wyłączeniem
    składników, których wartość początkowa ustalona zgodnie z art. 22g nie
    przekracza 1 500 zł,
    c) wartościami niematerialnymi i prawnymi

    - ujętych w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i prawnych, w tym także przychody z odpłatnego zbycia składników majątku
    wymienionych w lit. b) [...]
    ---
    Kiedyś nie było podkreślonego zastrzeżenia, co powodowało iż rzecz
    użytkowana w DG powinna zostać w momencie sprzedaży zaliczona
    (bezwzględnie) do przychodu z DG, mimo że podatnik kupił ją
    z opodatkowanych pieniędzy i nijak nie zaliczył wydatku w koszty.
    Nieujęcie w ewidencji mogło prowokować zarzut o zamiar ukrycia
    przyszłego przychodu :>

    > Czy z tego wynika, ze moge kupowac na firme czesci do kompa
    > ktory nie jest w EST?

    Odpowiem pytaniem na pytanie (podobno to niegrzecznie ;)) - a do
    samochodu możesz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)