    From: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a koniec roku..
    Date: Thu, 19 Dec 2002 20:21:35 +0100

    On Thu, 19 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ > > - jakis remanent... czego? (prowadze czyste uslugi, bez handlu),
    >+ > było na grupie że jak jest zero to wpisac w szarym polu w kpir że jest
    >+ > zero

    Chciałem zeznać że "na grupie było" jako swojego rodzaju wyjście
    awaryjne w razie zapomnienia. Dużo do paranoi twoich księgowych
    mi brakuje (prawda, prawda: już kiedyś pytałem skąd je bierzesz :])
    ale tu akurat bym linijkę odżałował: dura lex... (a przepis jest
    i czepiać się można).

    >+ > (chyba z datą na koniec roku "końcowy" (31.12.2002) i z datą (01.01.2003)
    >+ > "początkowy"
    >+
    >+ Ale to "zero" to czego ma dotyczyc? Zero czego?

    Stanu magazynowego.
    Masz zrobić remanet magazynu, robiąc podsumowanie wartości tego
    co jest na stanie - o ile pamiętam to rozporządzenie pozwala
    prawie na pewno zrobić w cenach zakupu i *chyba* pozwala
    z wyceną.
    Kwota która ci wyjdzie z podsumowania wszystkich pozycji
    "ilość*cena" - to jest wartość magazynu.

    >+ > > - czy na nowy rok muszę założyć nowe księgi, czy moge kontynuuowac?
    >+ > założyć a w starej podsumowac miesiącami chyba ze robiłeś to po każdym
    >+
    >+ Czy to ma sens, jesli mam 1-2 faktury w miesiacu?

    Z cytatem Sarka że nie ma zakazu trzymania kilku książek
    w jednej oprawie bym się zgodził :), aczkolwiek uwzględnij
    że potrzebne ci jest wolne miejsce na zrobienie rozliczenia
    roku - powinieneś zrobić rozliczenie:
    przychód - koszty + stan_końcowy_magazynu - stan-magazynu_z_początku_roku
    bo to podsumowanie "pójdzie" do PIT-36.
    Owo podsumowanie IM*H*O powinno być w KPiR :) !

    Jeśli nie musisz/nie chcesz się spieszyć to możesz poczekać
    z zamknięciem starej KPiR, bo a nuż jakiś "stary" koszt ci wyskoczy :)
    No i na koniec... skoro selekcjonerem (księgowych) lepszym
    jesteś niż ci od reprezentacji .pl w piłce nożnej, to może
    przypomnę że kiedyś była dyskusja iż KPiR jako dokumentu nie
    należy przepisywać....

    Podsumuj powyższe...
    IMHO powinno być cię stać na nową książeczkę za 2,50 bo to
    chyba prościej :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który złożył PIT i VAT razem, nie pierwszy raz zresztą)