  • Data: 2009-05-15 06:25:38
    Temat: Re: Czy zwolnienie z podatku od darowizny?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    A wrote:
    > witam,
    > Jest sobie taka sytuacja:

    Daty?
    Kiedy to było.
    Data wkładu, data kredytu.

    > dziecko wraz z rodzicami bierze kredyt na
    > mieszkanie ale ponieważ dziecko jest dorosłe to akt notarialny opiewa
    > tylko na nie. Niestety potomek nie jest wstanie płacić rat kredytu
    > (przynajmniej na razie), więc finansują go rodzice. Zresztą wkład własny
    > też za sponsorowali. Wg mnie w takiej sytuacji podpada to pod ustawę o
    > spadkach i darowiznach, ale czy nie ma tak, że jest zwolnienie od
    > podatku? No, bo na mieszkania przysługuje zwolnienie. I chyba to jest
    > pierwsza grupa podatkowa.
    >
    > Ale chyba coś gdzieś trzeba zgłosić? do kiedy jest czas na to?

> [...]

    Kiedyś darowizny trzeba była zgłaszać w ciągu miesica, teraz w ciagu
    czesciu, druk sd-z2.

    Bez zgłszania kazdy z rodzicow mogl podarowac 9 tys złotych, na cele
    mieszkaniowe można było dostać 18 tys .
    Wszystko co powyzej albo do zgłoszenia, albo opodatkowane.

    Przy czym u was ta sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana, bo
    nalezaloby sie zastanowic, co tak naprawde darowalisci/darowujecie?
    Kredyt jest na wszystkich, a mieszkanie tylk na dziecko, wiec
    darowaliscie mu pieniadze z kredytu, czy tez darowujecie mu na bieżąco
    raty spłat, ale skoro kredyt jest też na was, to w sumie to wasze spłaty.
    Trudno mi powiedziec jak US na to popatrzy.