  • Data: 2005-03-18 09:27:49
    Temat: Re: Czy zakres dzialalnosci moze byc dowolnie szeroki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Mar 2005, WojtekPL wrote:
    [...]
    >+ Jedna - znająca się na rzzczy osoba podpowiedziała mi, że z pewnymi ZDG może
    >+ wiązać się m.in.:
    >+
    >+ Może wiązać sie z pozwoleniem wodnoprawnym.
    >+ Może wiązać sie z opłatą środowiskową
    >+ może wiązac sie z koncesją
    >+ Może wiązać sie z koncesją/zezwoleniem

    IMHO tak to nie działa :)

    Przeciw takiemu punktowi widzenia świadczą:
    - konieczność posiadania wpisu obejmującego dany rodzaj działaności
    PRZED ubieganiem się np. o zezwolenie - nawet na zgłoszenie
    (to jeszcze szczebel niżej :)) o "dostarczaniu internetu" nie
    mając wpisu w zakresie DG trzeba nastawić się na sprzeciw
    właściwego urzędu :)
    - był AFAIR wyrok NSA stwierdzający iż niemożliwość świadczenia
    danej usługi przed firmę (chodziło o rodzaj, w stylu - ale
    na pewno nie o TEN przykład - ze bank to musi być S.A.) nie
    jest powodem uznania wpisu do ewidencji (AFAIR chodziło
    o KRS, ale liczy się zasada) za nieprawidłowy - bo to wyjdzie
    dopiero w momencie próby SKORZYSTANIA z zapisu
    - przy takim podejściu jeśli prowadzący np. sprzedaż alkoholu
    utraciłby zezwolenie to między dniem utraty a dniem poprawienia
    wpisu miałby "nielegalny" wpis :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)