  • Data: 2009-09-08 19:57:11
    Temat: Re: Czy to jest zgodne z prawem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Sep 2009, wekon wrote:

    > Witam,
    > mam takie zapytanie: miałem kontrolę skarbową w firmie, trwała miesiąc. Przed
    > decyzją z kontroli przysłali komornika, który tzw. zajął na poczet przyszłej
    > kary ruchomości na kwotę 9 tyś. Argumentował to tym, że jest podejrzenie, że
    > nie będę chciał zapłacić itd.

    Hm... jak tak czytam art.33d.1 Ordynacji, to mi wychodzi że musieli
    zastosować "następuje w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym
    w administracji", bo druga wersja (opisana w Ordynacji) obejmuje
    propozycję podatnika ("wniosek strony"), więc to nie to.
    Mój wniosek: jest sens spytać się o to na .prawo.
    "Czy jeśli organ dokona zajęcia na poczet ewentualnej kary, to ma
    prawo do obciążenia ukaranego, jeśli ukarany nie uchylał się
    od wykonania zobowiąząń" - tak "w ogóle", nie tylko w sprawie
    podatków.
    Na mój rozum dopuszczenie aby ukarany płacił za egzekucję,
    która była "zbędna ale na wszelki wypadek" byłoby ... dziwne.

    pzdr, Gotfryd