  • Data: 2006-09-28 19:37:56
    Temat: Re: Czy przysługuje mi ryczałt, pomóżcie !
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Sep 2006, Miloszek wrote:

    > siebie.....czytalem Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930 i wydaje mi sie ze
    > wogole nie ma tam mojej dzialalnosci, ale nie wiem czy moze czegos nie
    > doczytałem, lub jest uwzglednione gdzie inniej....

    Apel: oprócz "numerków" podrzucaj nazwę aktu :)
    Nie piszesz *który* ryczałt, karta ("ryczałt stały") działa tak
    że w przepisach jest to co *wolno* robić a r. ewidencjonowany
    tak że jest to czego nie wolno robić.
    Rozumiem że z zapisu "nie ma mojej działalnosci" ma wynikać że
    "dobrze jest"? :)

    > Czy ryczalt placi sie od kazdej formy dzialalnosci odzielnie ??

    Chyba Ci nie o "formy" chodzi :) a o rodzaj.
    Sprecyzuj czy chodzi o kartę czy ewidencjonowany.
    "Formy" prowadzenia DG to 1-osobowa DG, spółka cywilna, spółka jawna...
    zaś formy opodatkowania to ryczałty właśnie, zasady ogólne.

    > Firma jest ogolnie komputerowa np. bede zajmowal sie:
    >
    > 72.22.Z Działalność w zakresie oprogramowania,

    18% ryczałtu ewidencjonowanego, AFAIR wykluczone z karty.
    Dobrze gadam?
    To nie lepiej wybrać KPiR? - na mój gust te 2% kosztów ZAWSZE się
    znajdą.

    > 72.10.Z Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego

    Nic nie piszesz o VAT. Rejestrowaleś się do VAT?

    > Czy przysluguje mi ryczalt, a jezeli tak to w jakiej wysokosci i czy
    > jednen czy od kazdej dzialalnosci oddzielny ?

    Wychodzi na to że "nie karta".
    No to popatrz na to tak: co Ci za różnica czy od 2x1000 zł zapłacisz
    2x170 zł podatku, czy od 1x2000 zł zapłacisz 340 zł?
    *STAWKI* bywają różne w zależności od rodzaju DG, 3% handel,
    8.5% "zwykłe usługi", takie rzeczy jak programowanie mają 17%
    Czytałeś i nie przyuważyłeś? ;)

    > Jezeli jeden to OK, a jezeli oddzielny

    Wyłumacz o co chodzi z tym "oddzielnym" bo mam kłopot ze zrozumieniem
    o co chodzi. Najlepiej na przykładzie, ze złotówkami ;)

    pdr, Gotfryd