eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w PIT11 za rok 2002? › Re: Czy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w PIT11 za rok 2002?
  • Data: 2003-04-25 22:27:08
    Temat: Re: Czy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w PIT11 za rok 2002?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Apr 2003, kurdebalans wrote:

    >+ Użytkownik "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec> napisał [...]
    >+ > Wydaje mi sie ze koszty uzyskania przychodu mozna uwzglednic tylko
    >+ > w biezacym roku podatkowym..?
    >+
    >+ Art. 11.
    >+
    >+ 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9,
    >+ art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    >+ podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    >+ otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
> [...]

    Albo ja nie nadążam, albo ty wrzuciłeś do jednego worka 2 rzeczy:
    1. przychody
    2. koszty.

    Do podatku za dany rok liczą się przychody "postawione do dyspozycji",
    ale koszty należne wg okresu pracy (a *nie* wg terminów wypłat).
    Z faktu że wyplata za grudzień jest "w przyszłym roku" nie wynika
    żeby *w niej* nie mogłu być policzone koszty za grudzień !
    I będą się liczyły "za grudzień" (rok przeszły) a nie rok wypłaty.
    Przychody do PIT-11 za rok n+1 (2002), ale koszty do PIT-11
    za rok n (2001) :)

    pozdrowienia, Gotfryd