    From: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy podcas instalacji płatnika 6 trzeba coś zmieniać?
    Date: Sat, 24 Jan 2004 22:47:47 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@el242.internetdsl.tpnet.pl

    > Muszę zainstalować 6 na kompie z 5 wersją i z bazą danych. Czy podczas
    > instalacji trzeba wybrać odzaj bazy (ascel lub sQr).

    Nie ale nie odznaczaj tworzenia bazy bo będziesz potem musiał ją ręcznie
    podpiać.

    i tu uwaga trzeba użyć starej bazy a nie nowa instalacja to nowe wpisy
    KONIECZNIE UŻYĆ STAREJ BAZY

    > Czy potrzeba zrobić kopię

    Każdy rozsądny człowiek zrobi to raz w miesiącu
    zresztą coś o tym mówi ustawa o ochronie danych osobowych
    koniczne jest przechowywanie dokumentacji przez okres 5 lat ( tutaj te
    zmówi coś ustawa o rachunkowośći) co do postaci :-)

    > pliku z danymi czyli z rozszerzeniem mdb. Czy wystarczy skopiować plik do
    > dokumentu czy zrobić backup pliku.

    Ja proponuję wykonać backup całego katalogi (...)\Prokom Software
    SA\..........
    Powody
    1. Baza jesli nic nie zostało wykonaane ręcznie domyślenie leży w katalogi
    płetnik a płatnik 6 jest instalowany w (...)\Płatnik 6\....
    2. W katalogu Płatnik leżą raporty z importów
    3. Są tazm zakodowane pliki
    4. Archiwa starych dokumentów
    5. Potwierdzenia
    i tutaj jeszcze uwaga
    nie ma znaczenia (z tego co wiem) przechowywanie wydrukowanych potwierdzeń
    trzeba posiadać pliki potwierdzeń ponieważ są one podpisane elektronicznie i
    jedynie one są weryfikowalne więć tzreba sobie o to wszytko zadbać

    Dla ludków którzy używają SQL to uwaga bo można się przejechać
    można wykonać "zimną kopię" bazy ale ja polecałbym jednak wyeksportowanie
    jej na nośnik zewnętrzny ( backup bazy)
    ponieważ z "zimnymi kopiami" jest różnie z tego co wiem.

    aaaaa i jeszcze ważna uwaga archiwum wykonane z poziomu płatnika nie jest
    archiwum w klasycznym tego słowa znaczeniu ..... jest to archiwum starych
    zapisów ale jeśli się ktoś decyduje musi pamiętać że wówczas 2 pliki tworzą
    komplet i o ile baza właściwa może istnieć bez archiwum o tyle odwrotnie
    nie.

    uffffffffff......

    Pozdrawiam
    acha pamiętajcie że jest poprawka do 6