  • Data: 2006-11-06 08:17:38
    Temat: Re: Czy odliczyc vat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Nov 2006, Karolina wrote:
    > oczywiście chodzi o koszty "ogólne" - nie doprecyzowałam pytania :-)
    > moja wątpliwość brała się z kojarzenia dwóch faktów :
    > 1) faktura wystawiona przed datą rejestracji
    > 2) ustawa daje prawo odliczenia vat w miesiącu otrzymania faktury lub
    > w miesiącu następnym, czyli paxździernik się tu "łapał":-)

    W sumie po przemyśleniu, że dobrze gadasz bo litera ma pierwszeństwo
    przed celem (prawa), przejrzałem po odwołaniach i przepis który
    "zabezpiecza" :) przed takim rozważaniem jest wprost:
    +++
    Art. 88.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    5) towarów i usług, których nabycie:
    a) zostało udokumentowane fakturami otrzymanymi przed dniem utraty
    zwolnienia okreœlonego w art. 113 ust. 1 lub 9 albo przed dniem
    rezygnacji z tego zwolnienia, z wyjštkiem przypadków okreœlonych
    w art. 113 ust. 5 i 7,
    b) nastšpiło w wyniku darowizny lub nieodpłatnego œwiadczenia usługi.
    ---

    :)

    pzdr, Gotfryd