  • Data: 2002-12-30 23:54:44
    Temat: Re: Czy należy zapłacić podatek dochodowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Dec 2002, bz wrote:
    [...]
    >+ Mam podobną sprawę. Zawarta została ugoda, ze pracodawca zapłaci mi kwotę
    >+ (została określona) tytułem odszkodaowania przewidzianego w art.45 § 1
    >+ kodeksu pracy. Czy i kto ma zapłacić podatek i czy wykazać w PIT....

    Z grubsza biorąc idea jest taka: jeśli odszkodowanie jest
    kwotą której *nie* dostałeś a *zapłaciłbyś* podatek (gdybyś
    ją dostał) - to podatek się należy. Jeśli odszkodowanie
    jest wyrównaniem szkody od majątku już opodatkowanego
    - to drugi raz podatku nie płacisz.
    W twoim przypadku - *jakbyś* pracował to *zarobiłbyś*
    (i za to masz pieniądze z odszkodowania) i *zapłaciłbyś*
    podatek - więc z odszkodowania podatek też zapłacisz.
    Konkretnie (UoPDoOF):
    +++
    art. 21.1"Wolne od podatku dochodowego są".3"...odszkodo-
    wania...z wyjątkiem:".a)"przewidzianych w prawie pracy
    odszkodowań z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
    +++

    pzdr, Gotfryd
    (zastrzegający że z logiką w podatkach to trzeba bardzo
    ostrożnie...)