  • Data: 2003-01-03 01:21:37
    Temat: Re: Czy należy zapłacić podatek dochodowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jan 2003, bz wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    [...]
    >+ > Z grubsza biorąc idea jest taka: jeśli odszkodowanie jest
    >+ > kwotą której *nie* dostałeś a *zapłaciłbyś* podatek (gdybyś
    >+ > ją dostał) - to podatek się należy. [...]

    IMHO to ten przypadek - *jakbyś* zarobił to byś zapłacił.
    Więc kiedy dostaniesz "zamiast" - to zapłacisz :[
    [...]
    >+ > podatek - więc z odszkodowania podatek też zapłacisz.
    >+ > Konkretnie (UoPDoOF):
    >+ > +++
    >+ > art. 21.1"Wolne od podatku dochodowego są".3"...odszkodo-
    >+ > wania...z wyjątkiem:".a)"przewidzianych w prawie pracy
    >+ > odszkodowań z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
    >+ > +++

    "z wyjątkiem" !

    [...]
    >+ Kodeks Pracy:
    >+ "Art45§1 W razie ustalenia, że wypowiedzenie umowy o pracę
    [...]
    jeśli umowa uległa już rozwiązaniu - [...] albo o odszkodowaniu,"

    >+ Art. 21. UoPDoOF
    [...to samo co u góry, tylko całe...]

    >+ Wydaje mi się, że podatku nie muszę płacić?
    >+ Czy dobrze interpretuję?

    IMO źle.
    Wolne od podatku są odszkodowania *z wyjątkiem* odszkodowań
    (m.in.) za pracę... !
    Czyli twoje odszkodowania *nie jest* wolne, czyli podlega
    pod podatek dochodowy na zasadach ogólnych.

    pzdr, Gotfryd